Jäsenkirje 2021

• Yhteystiedot
  • Tiedotus
  • Kouvolan Hyvinvointiyhdistykset ry

Kouvolan Diabetesyhdistys ry on Suomen Diabetesliitto ry:n jäsenyhdistys.             www.diabetes.fi

Puheenjohtajan palsta
Vuoden 2020 maaliskuusta lähtien on kaikkea yhteiskunnallista toimintaa rajoittanut koronaviruspandemia. Pandemian leviämisen ehkäisemiseksi olemme joutuneet sopeutumaan erilaisiin kokoontumisrajoituksiin, erilaisten paikkojen sulkemisiin ja koulujen ja oppilaitosten siirtymisiin etäopetukseen. Helpotusta pandemiaan on luvassa vasta, kun riittävä määrä ihmisiä on saatu rokotettua koronavirusta vastaan.
Pandemia on saanut aikaan  yhteiskunnassa merkittävän digiloikan. Tämä on näkynyt työelämässä siten, että suuri osa työntekijöistä on siirtynyt etätyöskentelyyn. Se voi merkitä samalla työnteon pysyvää muutosta tähän suuntaan.
Yhdistystoiminnassa digiloikka on tuonut kuvioihin muun muassa kokousten pitämisen netin välityksellä. Esimerkiksi Diabetesliiton kevätkokous pidettiin nettikokouksena Google Meet-ohjelman avulla.
Meidän yhdistyksemme toimintaan koronaviruspandemia on vaikuttanut siten, että osa vuoden 2020 jäsenilloista jäi pitämättä.
Nähtäväksi jää, mitä vaikutuksia pandemialla on kuluvan vuoden toimintaamme. Toivon, että vaikutukset jäävät vähäisiksi. Toivon myös, että vältymme kaikki koronavirustartunnalta ja saamme riskiryhmiin kuuluvina koronarokotuksen ensimmäisten joukossa.

Hyvää vuotta 2021 yhdistyksemme jäsenille ja yhteistyökumppaneillemme!

Olavi Ropponen
Puheenjohtaja

PS.  Pyydän kaikkia, joiden sähköpostiosoite ei vielä ole yhdistyksemme tiedossa, lähettämään sen osoitteeseen olavi.ropponen@gmail.com. Kiitos!

Vuoden  2021 jäsenillat
Jäsenillat järjestetään kuukauden 1.  keskiviikko  kello 18-20  Tuulensuojassa (osoite Hallituskatu 9, Kouvola). Kahvitarjoilu alkaa kello 17.30.  Jäseniltojen ohjelmat ovat seuraavat:

Helmikuu,  3.2.  kello 18.  Vertaistuki-ilta.
Maaliskuu, 3.3. kello 18. Digidiabeetikko-hanke, luennoitsija avoin.
Huhtikuu, 7.4. Kevätkokous kello 17.30. Kokouksessa käsitellään sääntöjen 13 §:n määräämät asiat. Kello 18  on Pohjois-Kymen sairaalan uuden diabeteslääkärin esittäytyminen. Kahvitarjoilu alkaa kello 17.
Toukokuu, 5.5. kello 18. Ohjelmallinen kevätjuhla.

Syyskuu,1.9. kello 18.  Lääkäriluento "Maksa ja diabetes", luennoitsija avoin.
Lokakuu, 6.10. kello 18.  Luento "Diabeetikon terveellinen ravitsemus", luennoitsija avoin.
Marraskuu, 3.11. Syyskokous kello 17.30. Kokouksessa käsitellään sääntöjen 13 §:n määräämät asiat.  Kello 18 luento "Hiilihydraattien laskeminen", luennoitsija avoin. Kahvitarjoilu alkaa kello 17.
Joulukuu, 1.12. kello 18.  Ohjelmallinen puurojuhla.

Päiväkerho
Kaikille jäsenille tarkoitettu päiväkerho kokoontuu yhdistyksen toimistolla (Koivukuja 3 A 46, Kouvola ) kuukauden 1. ja 3. torstai kello 13-15 (ei kesä-, heinä- ja elokuussa).  Ohjelmassa on keskustelua ajankohtaisista aiheista, mukavaa yhdessäoloa, vertaistukea ja kahvia. Vuoden 2021 ensimmäinen päiväkerhon kokoontuminen on torstaina, 21.1.2021 kello 13-15. Syyskuun ensimmäinen kokoontuminen on torstaina, 2.9.2021 kello 13-15. Päiväkerhovastaavana toimii  Helena Tirkkonen (puhelin  040 5384687).

Hallitus vuonna 2021
Puheenjohtaja Olavi Ropponen, puh. 0400 754123, olavi.ropponen@gmail.com
Sihteeri Tiina Vainiemi, tiina.vainiemi@luukku.com
Varapuheenjohtaja Antero Kalojärvi, puh. 0400760613, antero.kalojarvi@elisanet.fi
Rahastonhoitaja Raili Nurminen, puh.  040 7163790,
raili_nurminen@hotmail.com
Päiväkerhovastaava Helena Tirkkonen, puh. 040 5384687, helena.a.tirkkonen@gmail.com
Perhevastaava Kaisa Kossila, puh. 040 7571359, kaisakossila27@gmail.com
Jäsen Taito Tanttu, puh. 040 5211141, taitotanttu@gmail.com

Kouvolan Diabetesyhdistys ry:n yhteystiedot
Koivukuja 3 A 46, 45100 Kouvola
Puhelin  040 1813155
www.kouvolandiabetesyhdistys.fi
www.facebook.com/kouvolandiabetesyhdistys

Tiedotus
Yhdistyksemme jäsenilloista ja muusta toiminnasta tiedotamme tämän  jäsenkirjeen ja sähköpostin lisäksi
- Kouvolan Sanomien sunnuntain järjestöpalstalla,
- Keskiviikko-liitteen järjestöpalstalla,
- yhdistyksemme nettisivuilla www.kouvolandiabetesyhdistys.fi ja
- Diabetes-lehdessä ja Diabetesliiton nettisivulla www.diabetes.fi

Kouvolan Hyvinvointiyhdistykset ry
Diabetesyhdistyksemme on ollut jäsenenä Kouvolan Vammaisjärjestöjen Yhdistyksessä. Nyt yhdistys on muuttanut nimensä Kouvolan Hyvinvointiyhdistykset ry:ksi. Jäsenillämme on  oikeus osallistua sen järjestämiin tapahtumiin ja retkiin.
Lisätietoja yhdistyksestä on Kouvolan Sanomien sunnuntain järjestöpalstalla ja nettisivuilla.